HASTANEMİZDEN RANDEVU ALMAK İÇİN
182 MERKEZİ HASTANE RANDEVU SİSTEMİNİ ARAYINIZ
Merkezi Hastane Randevu Sistemi (MHRS)
Bilindiği üzere, Sağlık Bakanlığı Türkiye’de daha etkin ve verimli
bir şekilde sağlık hizmetlerine ulaşılması amacı ile Sağlıkta Dönüşüm
Projesi’ni yürürlüğe koymuş ve bu program kapsamındaki çalışmaları
büyük ölçüde gerçekleştirmiştir. Bu programın en önemli çalışmalarından
biride Merkezi Hastane Randevu Sistemidir (MHRS).
MHRS nedir?
MHRS; vatandaşların Sağlık Bakanlığına bağlı 2 ve 3. basamak Hastaneler ile Ağız ve Diş Sağlığı Merkezleri için 182 MHRS Çağrı Merkezini arayarak canlı operatörlerden kendilerine istedikleri hastane ve hekimden randevu alabilecekleri bir uygulamadır.
MHRS’nin amaçları nelerdir?
- Hastanelerde daha iyi bir kaynak planlanması (iş gücü ve
teçhizat kullanımının etkin ve verimli planlanması) yapılarak
vatandaş/hasta memnuniyetinin artırılması, hastanelerde kuyrukların
azaltılması.
- Hastanelerde kaynak kullanımının ve dağıtımının ölçülmesi (iş
gücü, makine ve teçhizat kullanımının etkin ve verimli
uygulanması)suretiyle; sağlık hizmetleri sunumunun, verim ve
kalitesinin artırılması.
- MHRS verileriyle, sağlık politikaları geliştirilmesine yardımcı olunması.
Randevu nasıl alınır? - Ev, iş, ankesör ve cep telefonlarından 182 numaralı Sağlık Bakanlığı MHRS Çağrı Merkezi aranır.
- 182 numaralı telefonu arayan vatandaş tarafından çağrıyı
karşılayan asistana (canlı operatör) randevu talebinde bulunulan
vatandaşın T.C. Kimlik Numarası verilir. Asistan vatandaş bilgilerini
doğrular.
- Vatandaş Erzurum veya Kayseri illerinden randevu talebinde
bulunduğu hastane, poliklinik ve hekim bilgilerinden en azından hangi
polikliniğe gideceğini asistana bildirdikten sonra, asistan uygun tarih
ve saat dilimlerini vatandaşa iletir.
- Vatandaş seçimini yaparak randevusunu alır.
Randevu nasıl iptal edilir? - Ev, iş, ankesör ve cep telefonlarından 182 numaralı Sağlık
Bakanlığı MHRS Çağrı Merkezi aranır. Bu arama randevu zamanından önce
yapılmalıdır.
- 182 numaralı telefonu arayan vatandaş tarafından çağrıyı
karşılayan asistana randevu talebinde bulunulan vatandaşın T.C. Kimlik
Numarası verilir. Asistan vatandaş bilgilerini doğrular.
- Vatandaş iptalini istediği randevusunun, tarih ve zamanını asistana iletir. Asistan tarafından ilgili randevu iptal edilir.
NOT:VATANDAŞ KENDİSİNE VERİLENEN RANDEVU ZAMANINDAN 30 DAKİKA ÖNCE İLGİLİ HASTANENİN MHRS HASTA KABUL BÖLÜMÜNE BAŞVURUR.